מה חשוב לדעת על אינטרקום והתקנת המערכת שלו?

חשוב לדעת על אינטרקוםמה יותר חשוב מלהרגיש בטוחים ומוגנים בבית שלנו? מערכות אינטרקום הן העיניים ושומר הראש שלכם בכניסה לבית. מערכות עם טכנולוגיות חדשות מאפשרות שליטה מדויקת ומוחלטת על מי שנכנס אל הבית או המשרד שלנו. אבל בתוך המגוון הרחב של המותגים, הטכנולוגיות והשימושים השונים, איך תבחרו את הסוג האידיאלי בשבילכם? SAFESYS עושים לך סדר.

מהו אינטרקום?

מכשיר אלקטרוני המשמש לתקשורת דו כיוונית. המטרה של מכשיר האינטרקום היא לאפשר לבעלי הבית, המשרד, או הבניין, שליטה על מי נכנס פנימה. הוא פועל במגוון דרכים שכולן נועדו לזהות מי נמצא חוץ ולתת לכם את הכוח לבחור האם הוא ייכנס או לא. אינטרקום משמש לעתים גם ככלי תקשורת בין חדרים שונים באותו מתחם.

מי צריך אינטרקום ואילו שימושים יש לו?

אינטרקום הוא מכשיר נפוץ ושימושי בשביל שלושה סוגים עיקריים של לקוחות:

  • בתים פרטיים – הגנה חשובה בבתים פרטיים כאשר הוא מותקן בסמוך לדלת או על שער הכניסה. האינטרקום מאפשר שליטה על מי נכנס לשטח הפרטי שלכם.
  • בניינים – כיום אינטרקום הוא דרישת סף כמעט בכל בניין חדש, שם הוא משמש כמו שומר בכניסה שמונע מדרי רחוב, פושעים או כל אדם זר גישה אל הלובי ומתחמים אחרים בבניין.
  • משרדים –  במשרדים הוא משמש לשתי מטרות עיקריות. הראשונה היא לווסת את הכניסה של לקוחות, למנוע כניסה של אנשים חשודים ולוודא שרק אנשים מורשים נכנסים. זה חשוב בייחוד בעסקים בתחומים רגישים כמו עריכת דין, משרדי ממשלה, מס הכנסה ועוד. המטרה השנייה היא תקשורת בין חדרים בתוך המשרד.

חברות מובילות בייצור מערכות

ישנן חברות רבות שמייצרות מערכות אינטרקום, אך בגלל החשיבות שלהן, מומלץ לבחור בסוג איכותי ואמין. החברות המובילות בייצור הן TADOR, Hikvision ,palwintec חברות ותיקות בעולם האינטרקום המייצרות מערכות ברמה גבוהה.

מהן היכולות של אינטרקום מודרני?

בעבר הדגם הנפוץ היה מסוג-אפרכסת. מכשיר זה כלל פאנל חיצוני עם כפתור תקשורת המחובר לעמדה פנימית בבית. בעמדה זו הייתה שפורפרת שדרכה ניתן לשמוע, לדבר ולפתוח את הדלת. זוהי המערכת הפשוטה ביותר. כיום אנו רואים אינטרקום מחובר למסך שבו האדם בחוץ מצולם והתמונה מוצגת על המסך בבית. ישנם מכשירי אינטרקום IP שמחובר למרכזייה ומחובר ל׳ענן׳ המאפשר שימוש דרך כל רכיב אחר במרכזיה. מערכות מסויימות יכולות להכיל אפשרויות רבות כמו תצוגת טלפון בסיסית שמתבססת על שמע בלבד, קודן, טביעת אצבע, צ׳יפ, או מצלמה.

התפתחויות אחרונות בתחום

ההתפתחות החשובה ביותר במערכות בשנים האחרונות היא החיבור ל-WIFI והקישור שלו לטלפון הנייד. כיום יש מערכות IP הכוללות חיבור לאפליקציה ייעודית. טכנולוגיה זו מאפשרת גישה לדלת או שער הכניסה מכל מקום בארץ ובעולם.

תהליך ההתקנה

התקנה מקצועית של המערכת היא הכרחית לתהליך האבטחה של הבית או המשרד. ככלל, התקנה כוללת שלושה שלבים עיקריים:

  1. התקנה של פאנל חיצוני – שלב זה כולל את הרכבת הפאנל החיצוני והמנעול המחובר לפאנל החיצוני.
  2. חיווט של הפאנל החיצוני לארון תקשורת – הכנת תשתית תקשורת על ידי חיבור הפאנל החיצוני עם כבלים אל ארון התקשורת בבית.
  3. חיווט מארון התקשורת לנקודה בבית – חיבור הכבלים אל הנקודה הייעודית בבית שממנה מתפעלים את המערכת.

טווח המחירים של התקנת המערכת מגוון מאוד ומשתנה בהתאם לסוג המערכת, המותג ומורכבות העבודה. עלות ההתקנה יכולה להתחיל ב-1000 ש״ח למערכות הפשוטות ביותר ולהגיע עד ל-5000 ש״ח למערכות מורכבות המתחברות לאפליקציה. חשוב לבחור באנשי מקצוע מיומנים ואמינים לביצוע התקנת המערכת. עם 20 שנות ניסיון אנחנו ב-SAFESYS נשמח לספק לכם את שירות הייעוץ וההתקנה המקצועיים ביותר עבור מערכות אינטרקום. מחפשים מערכת אינטרקום לבית או לבניין? ב-SAFESYS נשמח למצוא בשבילכם את האופציה המתאימה והמשתלמת ביותר.