מערכות גילוי עשן ואש

מערכות לגילוי אש ועשן הן עניין של חיים ומוות. תפקידן העיקרי הוא להזהיר את הדיירים מפני שריפות, ולאפשר פינוי מהיר והתערבות כדי למזער נזקים לרכוש ולהציל חיים. תכנון המערכת והתקנתה מתבצעת על פי חוק בבניינים רבי קומות, משרדים ומבני ציבור. בחירה נכונה של מערכת איכותית ומתקדמת, המותאמת לאופיו של המבנה ולפעילות בו, תספק לא רק תחושת בטחון אלא גם התרעה מספקת ליציאה מהנכס מבעוד מועד וללא פגע.

איך עובדת המערכת?

גלאי אש ועשן הם חיישנים המגיבים לנוכחות אש או עשן על ידי התרעה למערכת. אות המערכת מגיע לרכזת והיא מפעילה את החייגן. בהתאם לסוג המערכת ולרכיבים שיש בה, הרכזת יכולה לבצע גם ניתוק של החשמל, עצירת המעליות במבנה, הפעלת אזעקה ועוד.

מי מחויב בהתקנה?

כמובן שלא צריך להסביר את החשיבות העליונה של מערכת גילוי אש ועשן לשמירה על רכוש וחיי אדם. בכל מקרה, כל בניין רב קומות, משרד, מלון, בית ספר, חנות, מפעל, עסק, מבני ציבור ועוד, מחויבים על פי חוק בהתקנת מערכות גילוי אש ועשן על פי הוראות תקן 1220. לאחר ההתקנה הם מחויבים גם בביקורת כיבוי אש.

במקרים מסוימים, גם בתים פרטיים לעתים יידרשו להתקנה של מערכת גילוי אש ועשן על פי דרישה של חברת הביטוח.

מי יכול להתקין מערכות גילוי אש ועשן?

מי שרשאים להתקין מערכות גילוי אש ועשן הם טכנאי מתח נמוך, אנשי מקצוע שמתמקצעים במערכות גילוי עשן כמו גם התקנת אינטרקום, אזעקות ומצלמות אבטחה. עליהם להחזיק בתעודה רלוונטית, ומומלץ שיהיו בעלי ניסיון עתיר.

החשיבות של גלאי אש ועשן אמינים

לא ניתן להפריז בחשיבותם של גלאי אש ועשן איכותיים. מכשירים אלו משמשים כקו ההגנה הראשון מפני מצבי חירום הקשורים לאש. הם מספקים גילוי מוקדם, חיוני להענקת זמן הולם לדיירים להתפנות בבטחה ולהתריע על שירותי החירום באופן מיידי. גילוי מהיר מסייע גם במזעור נזקי רכוש, צמצום התפשטות האש והגברת האפקטיביות של מאמצי הכיבוי.

התקנת מערכות גילוי אש ועשן

התקנת מערכת גילוי אש ועשן מתחילה בתכנון מערכת מותאמת למבנה. כל מבנה מצריך מערכת שונה בהתאם לגודל שלו, למורכבות, לסוג הרכזת ולצרכים של הלקוח. לאחר התכנון איש המקצוע יתקין את המערכת. משך ההתקנה משתנה בהתאם למורכבות המערכת וגודלה.

ממה מורכבת המערכת?

  • גלאים: הגלאים פרוסים בנקודות שונות במבנה לפי צורך ומטרתם להתריע על סכנה לשריפה.
  • רכזת גילוי אש: הרכזת היא הלב של המערכת ומאגדת את כל המידע והפעולות שלה.
  • כבלים: החוטים המקשרים בין כל חלקי המערכת אל הפאנל המרכזי.
  • חייגן: הגדרת טלפון אליו המערכת מתקשרת במקרה של סכנה – איש קשר אחראי או מכבי האש.
  • צופרים: יספקו אזעקה בזמן סכנה.
  • מצברים: מצברי חירום שישאירו את המערכת עובדת אם החשמל נופל.
  • לחצנים: לחצני הפעלת המערכת באופן ידני.

התקנת מערכת גילוי אש ועשן עם ״SAFESYS״

למעלה מ-20 שנים שחברת ״SAFESYS״ מתמחה בפתרונות מתח נמוך ברמה הגבוהה ביותר. המומחים של ״SAFESYS״ מנוסים בתכנון קפדני של מערכות גילוי אש ועשן ועובדים עם החברות המובילות בתחום. אחד המותגים המובילים בתחום גילוי האש הוא ״TELEFIRE״. חברת ״TELEFIRE״ בולטת במחויבותה לייצור מערכות גילוי אש ועשן באיכות גבוהה. מגוון הגלאים והרכזות שלהם משלבים טכנולוגיה מתקדמת כדי להבטיח אמינות וביצועים מהשורה הראשונה. המסירות של החברה לעמידה בתקני בטיחות מחמירים מבטיחה שהגלאים שלהם מציעים אמינות ודיוק שאין שני להם.

כל בית יכול להיות מוגן ובטוח. ומה עם הבית שלכם?

מותגי מערכות גילוי עשן ואש של SAFESYS

מערכות גילוי עשן ואש
צילום: עמית גושן