מצלמות אנליטקה – המילה האחרונה בתחום מצלמות האבטחה

איך הייתם מגיבים אם היינו אומרים לכם לפני עשור שאתם יכולים להתקין בבית מצלמת אבטחה שיכולה להבדיל בין אדם תמים למסוכן? שיכולה לזהות כלי נשק או עשן? כנראה שהייתם חושבים שאנחנו חיים בסרט. אבל היום, עם מהפכת ה-AI, הסרט הופך למציאות. ברוכים הבאים לעידן מצלמות אנליטקה, הדור החדש של אבטחה.

מה היא מצלמת אנליטיקה?

מצלמות אנליטיקה הן מצלמות שמותקנת בהם תוכנת אנליטיקה. התוכנה הזו מכילה אלגוריתם ייעודי המאפשר ניתוח חכם של התמונה. המצלמה מאפשרת לתחום אזורים רגישים, לבצע הגנה ובקרה עליהם, ולספק אינדיקציה בזמן אמת. המערכת הטכנולוגית הזו בעלת תו תקן עולמי ועומדת בדרישות של כלל חברות הביטוח.

מצלמת אנליטיקה יודעת להבדיל בין בני אדם שונים, רכבים, בעלי חיים ותופעות. בנוסף היא יכולה ללמוד לזהות מוקדי סכנה חדשים בהתאם לצרכים של הלקוח. אז איך היא עושה את זה?

מצלמות אבטחה עם בינה מלאכותית (AI)

מצלמות אנליטקה

אי אפשר שלא לשמוע בשנה האחרונה על AI – בינה מלאכותית. תוכנת האנליטיקה משתמשת בשלב מתקדם של בינה מלאכותית שנקרא 'למידה עמוקה'. היכולת הזו מאפשרת לה לסרוק את התמונה ולזהות את העצמים השונים הקיימים בה. התוכנה מנתחת את התמונות על פי סיווגים או מילות מפתח שמוזנים בה ושהיא ממשיכה ללמוד. עד כמה מדויק הסיווג שלה אתם שואלים?

  • אנליטיקה יכולה לזהות פנים של אנשים ספציפיים, להבדיל בין סוגי בגדים שונים, ולזהות משתנים כמו מסיכה על הפנים או לבישת ציוד בטיחות.
  • מצלמת אנליטיקה מבדילה בין סוגי רכבים שונים, קוראת לוחיות רישוי ויכולה לסווג בין יצרני רכב ושנת ייצור.
  • אנליטיקה מזהה ומבדילה בין אובייקטים כמו כלי נשק.
  • יש לה יכולת לזהות פעולות חריגות כמו ריצה או נפילה.
  • אנליטיקה יכולה לזהות תופעות שונות כמו עשן, אש, או מזג אוויר קיצוני.
  • התוכנה יכולה לבצע ספירה של מבקרים, זיהוי התקהלות חריגה ואפילו סיווג הקהל לפי קטגוריות כמו מין או גיל.

מצלמות רשת משולבות אנליטיקה

כיום ניתן להשיג מצלמות רשת שתוכנת האנליטיקה מותקנת בהן. מצלמות אלה הן מצלמות IP (Internet Protocol Camera) בעלות יכולות עיבוד גבוהה במיוחד. כאשר מותקנות מצלמות רשת הכוללות תוכנת אנליטיקה, כל מצלמה מהווה מחשב נפרד. לעתים כאשר ישנן מספר רב של מצלמות יש צורך במערכת מרכזית הקולטת את המידע מכל המצלמות השונות.

מצלמות אנליטיקה במעגל סגור

מערכת אנליטיקה ניתן להתקין גם במצלמות שלא משולבת בהן התוכנה מראש. על ידי הוספת יחידת עיבוד נוספת, גם מצלמות דיגיטליות, תרמיות או מצלמות אנלוגיות במעגל סגור יכולות ליהנות מהיכולות של אנליטיקה. האפשרויות ליחידות העיבוד השונות ההן דוחס אנליטיקה, מחשב אנליטיקה או שרת. כל יחידת עיבוד שונה בקיבולת וביכולות שלה. על מנת להבין מה הדרך הטובה והמשתלמת ביותר בשבילכם למצלמות אנליטקה מומלץ להיעזר במומחים בתחום.

התקנת מצלמות אנליטיקה על-ידי SAFESYS

אין ספק שמצלמות אנליטיקה משנות את עולם האבטחה מקצה לקצה. בזכות טכנולוגיית ה-AI המתקדמת ניתן לזהות גורמי סיכון, לשלוט בשטח שלנו ולמנוע אירועים חריגים. בתהליך הקמת מערך האבטחה שלכם חשוב למצוא חברה מקצועית, אמינה וקשובה לפרויקט. עם ניסיון של למעלה מ-20 שנים בתחום האבטחה, "SAFESYS – מערכות מיגון התראה ותקשורת" הם הפרטנרים האידיאליים ליצירת מערך אבטחה מתקדם. ב-"SAFESYS" מקפידים על ציוד איכותי וטכנולוגיות חדשניות, יחד עם מוסר עבודה גבוה, על מנת ליצור לכם הגנה מקיפה ותחושת ביטחון מלאה.